Kredyt do miliona złotych z decyzją kredytową nawet w ciągu 24 godzin to nowa oferta PKO Banku Polskiego dla klientów segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. Promuje ją Szymon Majewski w najnowszej odsłonie kampanii reklamowej banku.
– Z naszych doświadczeń wynika, że we współpracy z bankiem przedsiębiorcy cenią sobie przede wszystkim szybkość i wygodę, dlatego nieustanie wprowadzamy usprawnienia i nowoczesne narzędzia wspierające procesy obsługi tak, aby pozyskanie środków na bieżącą działalność i inwestycje było jeszcze szybsze i łatwiejsze – mówi Agnieszka Wardak, Dyrektor Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw PKO Banku Polskiego.
Podstawowym warunkiem otrzymania finansowania jest prowadzenie przez firmę działalności gospodarczej przez okres minimum 18 miesięcy oraz posiadanie zdolności kredytowej. Poza kredytem w PLN przedsiębiorca może skorzystać z kredytu w innych walutach: EUR, CHF i USD.
Jak wynika z raportu „Finanse MSP 2011. Rynek Usług Bankowych.” przygotowanego przez firmę Qualifact Badania Rynkowe i Doradztwo właścicielami firm MSP częściej są mężczyźni (54,1 proc.) niż kobiety (45,9 proc.). Największe grupy przedsiębiorców stanowią osoby w wieku 41-50 i 31-40 lat (odpowiednio 32,7 proc. i 28,7 proc.). Średni wiek właściciela/osoby zarządzającej MSP wynosi niecałe 44 lata. 47,3 proc. respondentów ma wykształcenie średnie, a 38,7 proc. – wyższe. Najważniejszym motywem decydującym o utworzeniu własnej firmy jest potrzeba niezależności (29,2 proc. wskazań). Dla wielu przedsiębiorców jest to urzeczywistnienie własnego pomysłu na biznes (24,0 proc.) oraz możliwość zarobienia większych pieniędzy niż na etacie (21,1 proc. ).
33,9 proc. firm sektora MSP miewa okresowe kłopoty z płynnością (brak środków na rachunku bieżącym). W 2010 r. wskaźnik ten wynosił 36,6 proc., w 2009 r. 32,7 proc., a w 2008 r. tylko18,2 proc. W ciągu ostatnich 12 miesięcy 32,3 proc. firm sektora MSP dokonało inwestycji. Najczęściej były to bieżące remonty i przebudowy (12,2 proc. firm), zakupy sprzętu komputerowego (9,9 proc.), pojedynczych maszyn i urządzeń (9,0 proc.), środków transportu (8,1 proc.) oraz oprogramowania komputerowego (8,0 proc.). Do finansowania inwestycji badane firmy wykorzystywały w pierwszej kolejności środki własne – aż 86,4 proc. Z kredytów korzystało 18,8 proc. inwestujących firm, a z leasingu 6,2 proc.
100 proc. badanych firm sektora MSP korzysta z usług banków. Z jednym bankiem współpracuje 89,3 proc. firm, z dwoma – 9,8 proc. 18,4 proc. małych i średnich firm korzystało w ostatnich trzech latach z kredytów bankowych. Największą popularnością cieszyły się te w rachunku bieżącym (korzystało z nich 8,9 proc. badanych firm). Największy udział w obsłudze kredytowej małych i średnich firm ma PKO Bank Polski, który obsługuje 21,7 proc. rachunków kredytowych, a kolejni konkurenci po ok. 9,5 proc.
Do takich właśnie klientów PKO Bank Polski kieruje nową ofertę kredytową, wspieraną przez kampanię reklamową z udziałem Szymona Majewskiego w roli agenta ochrony w banku pilnującego milionów, pożyczanych małym i średnim firmom. Kluczowym medium kampanii jest telewizja. Spoty są emitowane m.in. w stacjach głównych, niszowych oraz biznesowych. Równolegle prowadzone są działania w Internecie. Kampania potrwa do 30 czerwca br.
Źródło: PKO Bank Polski