AutoKredyt to innowacyjne rozwiązanie finansowe w ofercie Volkswagen Bank Polska, przeznaczone zarówno dla osób fizycznych, jak i prowadzących działalność oraz MŚP. Wyróżnia się bardzo niską miesięczną ratą w porównaniu do klasycznego kredytu ratalnego. Klient może przez 3 lub 4 lata korzystać z samochodu, a następnie komfortowo wymienić na nowy. Użytkownik ma również wygodę przy podejmowaniu decyzji – dopiero na miesiąc przed zakończeniem umowy decyduje, czy chce samochód zatrzymać, czy oddać. W ramach AutoKredytu, Volkswagen Bank Polska oferuje 3 opcje zakończenia umowy:
- zwrot pojazdu,
- spłatę w ratach,
- spłatę jednorazową.
W przypadku, gdy użytkownik będzie chciał zwrócić samochód, Volkswagen Bank Polska gwarantuje jego odkup. Dzięki temu klient nie musi się martwić o sprzedaż auta na rynku wtórnym. Co istotne, AutoKredyt jest dostępny bez konieczności angażowania kapitału własnego na zakup samochodu – wkład własny już od 0%.
Nowe rozwiązanie finansowe zostało opracowane dla lidera rynku motoryzacyjnego – Grupy Volkswagen. Oferta będzie obejmowała kluczowe marki koncernu. Z AutoKredytu mogą już korzystać klienci salonów Audi (produkt dostępny pod nazwą AutoCredit) i Volkswagen Samochody Osobowe (produkt dostępny pod nazwą AutoKredyt).
– AutoKredyt zalicza się do nowej kategorii produktów finansowych, która jest popularna w krajach Europy Zachodniej np. Niemczech i Wielkiej Brytanii. Takie rozwiązanie może zyskać sporą popularność także w Polsce, w perspektywie najbliższych lat. Największą zaletą tego produktu jest ścisłe powiązanie finansowania z wartością rezydualną samochodu. Pozwala to na finansowanie jedynie rynkowej utraty wartości auta, a nie całej wartości samochodu. Efektem tego są o wiele niższe raty, aniżeli w kredycie klasycznym. Dodatkową zaletą AutoKredytu są też wszystkie dostępne opcje zakończenia kontraktu, o których klient świadomie decyduje dopiero pod koniec umowy, mając na uwadze faktyczną sytuację finansową, jak również swoje preferencje odnośnie zmiany samochodu na nowy model – mówi Adam Sakławski, Brand Manager w Dziale Rozwoju Produktu i Współpracy z Importerem w Volkswagen Bank Polska.
Źródło: VW Bank direct