Pokolenie osób wychowanych w spółdzielczych blokach z wielkiej płyty na pewno zna takie sytuacje: awaria, przecieka kran, zatkana toaleta. Co robić? Na każdym osiedlu funkcjonowała instytucja Pogotowia Lokatorskiego – o każdej porze dnia i nocy, można było zadzwonić na dyżur, gdzie osoba delegowana przez spółdzielnie przyjmowała nasze zgłoszenie i najszybciej jak to było możliwe – wysyłała do nas fachową pomoc.
Usterki w nowym budownictwie
Dzisiaj, coraz więcej bloków budują prywatni deweloperzy. Mieszkańcy zakładają wspólnoty i zatrudniają firmy do prac porządkowych, brakuje jednak zorganizowanej struktury specjalistycznej pomocy w przypadku usterki w mieszkaniu. Mieszkańcy ratują się w kryzysach jak mogą. Proszą o pomoc szwagra, bardziej obeznanego w temacie wujka, bądź sami – przy pomocy filmików instruktażowych w internecie – próbują poradzić sobie z nagłą awarią. A co, gdyby mieszkańcy nowoczesnych osiedli mieli możliwość – tak jak w dawnych spółdzielniach – zadzwonić pod numer, gdzie ktoś czuwający nad nimi w dzień i w nocy w przypadku nagłej awarii wysłałby do nich odpowiednią, fachową pomoc?
Dom gotowy na wszystko
Coraz popularniejszym rozwiązaniem stają się ubezpieczenia typu home assistance. To pakiet usług, z których można skorzystać w rozmaitych losowych sytuacjach, które mogą się przytrafić w związku z użytkowaniem mieszkania. W odróżnieniu od spółdzielczych usług pogotowia lokatorskiego, ubezpieczenie oferuje o wiele szerszy zakres pomocy. W przypadku problemów z kluczami czy zamkiem w drzwiach – zostanie przysłany ślusarz. Kiedy zepsują się sprzęty RTV/AGD czy elektronika w domu – ubezpieczyciel zaoferuje nam pomoc odpowiedniego fachowca. Wystarczy zadzwonić pod odpowiedni numer, dostępny przez całą dobę i zgłosić zaistniałą usterkę. Towarzystwa ubezpieczeniowe, w trosce o jakość swoich usług zazwyczaj korzystają z pomocy wykwalifikowanych specjalistów, dlatego gwarantują pewność, że ubezpieczony nie narazi się na tak zwaną „fuszerkę”.
To nie wszystko na co może liczyć osoba posiadająca ubezpieczenie home assistance. Pomoc zostanie udzielona również w przypadku zdarzeń nadzwyczajnych, takich jak: pożar, powódź, włamanie do mieszkania, zalanie, a nawet eksplozja. W przypadku zniszczenia mieszkania, ubezpieczalnia zorganizuje dla ochronę ocalałego mienia, oraz tymczasowy dach nad głową. Wykupując ubezpieczenie home assistance właściciel mieszkania zyskuje świadomość że – nawet w kryzysowej sytuacji – ktoś zatroszczy się o niego i jego bliskich.