mBank zwiększa limit kredytu udzielanego on-line

0
1092

Klienci nie posiadający rachunku w mBanku mogą od ubiegłego roku uzyskać kredyt w uproszczonej procedurze on-line. Dotychczas wysokość finansowania udzielanego w tym kanale wynosiła 20 tys. zł, teraz bank podnosi ten limit do 100 tys. zł. Jednocześnie wprowadza nowy, bezpieczny sposób przekazywania przez klienta informacji niezbędnych do podjęcia decyzji kredytowej przez bank.

– W 2012 roku detaliczne marki BRE Banku: mBank i MultiBank, udzieliły kredytów niehipotecznych na kwotę niemal 3,3 mld zł, czyli więcej o prawie miliard złotych niż rok wcześniej. Około 1/3 tej kwoty stanowiła sprzedaż kredytów gotówkowych, z których blisko 70 proc. udzielanych jest obecnie całkowicie on-line (w mBanku aż 90 proc.). Rozwiązanie to umożliwia klientom uzyskanie finansowania przez internet, w ciągu kilku minut i bez konieczności dostarczania do banku dokumentów dochodowych – mówi Dariusz Solski, dyrektor Departamentu Produktów Kredytowych mBanku i MultiBanku. – Przez internet udzielamy kredytów także klientom zewnętrznym, nie korzystającym na co dzień z usług mBanku i MultiBanku. Obecnie już 1/3 tego typu kredytów oferowana jest on-line. Dotychczas wysokość finansowania udzielonego w tym kanale mogła wynieść maksymalnie 20 tys. zł. Obserwując zainteresowanie produktem, zdecydowaliśmy się na podwyższenie tego limitu, dzięki czemu zarówno obecni, jak i nowi klienci mogą na uproszczonych warunkach zawnioskować nawet o 100 tys. zł kredytu – wyjaśnia Dariusz Solski.

Zmiana ta możliwa jest dzięki zastosowaniu nowej aplikacji umożliwiającej przesyłanie danych, dotyczących historii operacji klienta z jego macierzystego banku (tego, w którym posiada swój główny rachunek bankowy).

– Żeby móc rzetelnie podjąć decyzję kredytową, bank potrzebuje informacji między innymi dotyczących dochodów klienta i jego zobowiązań. Dane te zazwyczaj widoczne są w historii operacji. Jednak w przypadku nowego klienta dostęp do nich jest ograniczony i wymaga dostarczenia do banku papierowych dokumentów lub w wersji minimum, przesłania plików PDF (przy niewielkiej kwocie kredytu). Teraz, dzięki naszej aplikacji, informacje te za zgodą klienta mogą być w bezpieczny sposób przekazywane do banku automatycznie, co znacznie skraca czas oczekiwania na decyzję kredytową i pieniądze – mówi Dariusz Solski z mBanku i MultiBanku.

Jak działa aplikacja?

Przesłanie danych odbywa się za pośrednictwem aplikacji instalowanej na komputerze klienta, pozwalającej na elektroniczne przesyłanie wybranych danych (aplikacja pobiera m.in. historię operacji).  W tym celu klient za pośrednictwem aplikacji loguje się do swojego banku. Następnie wyselekcjonowane i pobrane przez aplikacje informacje wysyłane są do mBanku, gdzie podlegają analizie kredytowej.

– Co ważne, login i hasło klienta nie są zapamiętywane, przetwarzane oraz przechowywane przez aplikację ani mBank. Aplikacja działa zatem podobnie, jak przeglądarki internetowe, za pośrednictwem których logujemy się do różnych serwisów, w tym do banków. Nie wykonuje ona operacji w imieniu klienta ani nie modyfikuje żadnych ustawień konta – wyjaśnia Dariusz Solski. – Narzędzie to stworzyliśmy dla osób, które szukają prostych rozwiązań i potrzebują szybko gotówki. Niezależnie od wprowadzonej aplikacji, klientom oferujemy alternatywę i możliwość przekazywania do banku danych w klasyczny sposób – zapewnia dyrektor z mBanku i MultiBanku.

Nowa aplikacja stanowi bowiem tylko jedną z kilku możliwości przekazania do banku dokumentów z historią rachunku – klient mBanku sam decyduje, którą z nich wybiera. Aby uzyskać kredyt on-line nie przekraczający 20 tys. zł nadal można przekazać bankowi drogą elektroniczną (jako załącznik do e-maila) historię rachunku w wersji PDF. W wypadku wyższych kwot, istnieje możliwość dostarczenia do banku papierowych wersji dokumentów.

Aplikacja umożliwia przekazanie historii rachunku z siedmiu wybranych polskich banków, z których klienci najczęściej wnioskują o produkty kredytowe w mBanku. 

Co sprawia, że aplikacja jest bezpieczna?

Przygotowana aplikacja spełnia wszelkie niezbędne wymogi bezpieczeństwa i działa wyłącznie w trybie odczytu danych. Nie wykonuje żadnych operacji w imieniu klienta ani nie modyfikuje ustawień konta (aplikacja nie wymaga podawania kodów SMS, haseł jednorazowych, itp. umożliwiających dokonywanie jakichkolwiek niezdefiniowanych i nieautoryzowanych przez klienta operacji).

Usługa cyklicznie jest i będzie poddawana audytom bezpieczeństwa (zarówno przez jednostki odpowiedzialne za bezpieczeństwo banku, jak i specjalistyczne firmy zewnętrzne). Dodatkowo, aplikacja podpisana jest certyfikatami gwarantującymi, że pochodzi ze sprawdzonego źródła i nie została podmieniona przez strony trzecie, co chroni klienta przed ewentualnymi próbami tzw. phishingu. Komunikacja między aplikacją i bankiem odbywa się za pośrednictwem szyfrowanego kanału komunikacji, pozwalającego na bezpieczny przepływ informacji.

Aplikacja dostępna jest też w ramach kredytu ratalnego mBank Raty oferowanego w sklepach internetowych.

Źródło: mBank