Konsolidacja sald:
- rozwiązanie optymalizujące zarządzanie saldami rachunków bieżących i pomocniczych poprzez automatyczne przeksięgowywanie całości bądź części sald tych rachunków na wybranym przez klienta rachunku
- proces konsolidacji sald rachunków może odbywać się kilkukrotnie w ciągu dnia, w wybranych przez klienta godzinach lub na koniec dnia i odnosi się zarówno do części, jak i całości sald rachunków konsolidowanych
- konsolidacja środków może dotyczyć:
– całych sald dodatnich
– środków powyżej określonej kwoty dodatniej
– określonych kwot dodatnich - usługa umożliwia zdefiniowanie redystrybucji uprzednio skonsolidowanych na koniec dnia środków, co oznacza, iż następnego dnia możliwe jest wykonanie zwrotnego przekazania skonsolidowanych kwot i powrót do stanu salda rachunku konsolidowanego sprzed konsolidacji
- konsolidacja umożliwia zdefiniowanie przelewu zwrotnego środków w kolejnym dniu roboczym z rachunku konsolidującego na poszczególne rachunki konsolidowane według określonej kolejności i w określonych kwotach tak, aby w następnym dniu roboczym na rachunkach pojawiła się określona kwota.
- w ramach usługi konsolidacji sald bez przelewu środków Bank Millennium dokonuje:
– automatycznego przekazania, na koniec dnia operacyjnego, informacji o saldach dodatnich i ujemnych z wyznaczonych przez Klienta rachunków na rachunek techniczny Banku
– naliczenia odsetek na rachunku technicznym od sumy sald z rachunków objętych konsolidacją (odsetek od salda netto grupy rachunków konsolidowanych)
– przelania odsetek naliczonych na rachunku technicznym na wyznaczony przez Klienta rachunek (uznanie bądź obciążenie wskazanego rachunku, zależnie od znaku salda skonsolidowanego)